Razer Phone: recenze herního šampiona

S pokusem vytvořit smartphone, který by dokonale propojil funkce chytrého telefonu a herní konzole jsme se již setkali dřív v podobě modelu Nokia N-Gage, Nokia N-Gage QD a Sony Ericsson Xperia Play. V obou předchozích případech výrobce narazil na problém s nízkým výkonem, a to spolu s nezvyklou konstrukcí a příliš vysokou cenou znamenalo komerční neúspěch. Přece jen, kdo by chtěl herní telefon s nedostatečným výkonem a neintuitivním ovládáním. Díky společnosti Razer, přednímu výrobci herních počítačů, se nyní blýská na lepší časy. Začátkem listopadu představila společnost v Londýně chytrý telefon, který by měl spojovat vlastnosti klasického smartphonu a herních konzolí. Jeho název je jednoduše Razer Phone.

Masivní tělo má bradu i čelo

Když vám na stole přistane velká černá bedna (opravdu nejde o krabičku, na jakou jsme u telefonů zvyklí), ihned vám bude jasné, že tohle nebude ledajaký telefon. Elegantní hliníkové tělo nového telefonu působí robustním dojmem a potěší příjemnou hmotností. Displej je dost velký, ale aby bylo kam umístit kvalitní stereo reproduktory, ponechal si Razer Phone hrdě horní a spodní část rámu. Při běžném uchopení telefonu jednou rukou jsem bohužel zjistila, že je určen spíše pro pány, do jejichž větší dlaně lépe padne. Vzhledem k tomu, že se ale jedná o herní telefon, který budete držet častěji na šířku, nemusí se ho bát ani dámy.

Zamykací tlačítko přístroje mohlo být umístěné o trochu výš. Pokud stejně jako já držíte telefon zhruba uprostřed, bez krčení palce při odemykání to zkrátka nepůjde. Na levé straně najdeme tlačítka hlasitosti, která se dají ovládat poměrně snadno.Razer Phone má matnou povrchovou úpravu (jakýsi pokus o pogumovaná záda), která je sice působivá, ale při uchopení přístroje způsobuje lehké vyklouzávání. Tento nedostatek je však možné snadno napravit ochranným pouzdrem. Zadní kryt základní verze je ozdoben chromovým logem Razeru, speciální edice pak zeleným. To je však z rozdílů mezi oběma typy vše.

Velkým nedostatkem, kterým Razer Phone trpí, je podle mě absence vstupu pro 3,5 mm jack. Abyste tak mohli připojit sluchátka s běžným konektorem, musíte použít přiloženou redukci s THX certifikací. Protože jsem se však díky této technologii dočkala fantastického poslechu, a to i s průměrnými sluchátky, dá se tento nedostatek odpustit.

Nadupané vnitřnosti

Co se týče hardwaru, ten vzal výrobce pěkně od podlahy, protože dal mobilu do vínku výkonný procesor Qualcomm Snapdragon 835 podporovaný 8GB operační pamětí. Tohle kombo se skutečně vyplatilo, neboť dělá ze smartphonu skutečnou alternativu kapesních herních konzolí. Na rychlost a plynulost systému se můžete plně spolehnout i při náročném multitaskingu. Telefon zvládl i můj test rychlého přepínání mezi velkým počtem naráz spuštěných aplikací. Nestydím se říci, že na takhle nadupaný telefon jsme na poli herních mobilů čekali. Všechny hry a další data se navíc ukládají do 64 GB paměti, která je za mě rozhodně dostačující. Kdyby se to však zdálo málo, je zde samozřejmě možnost rozšíření paměťovou kartou, a to až o 256 GB. Takovou pamětí už by se nemusel stydět ani ledajaký notebook.

Co mě opravdu velmi příjemně překvapilo, byla výdrž baterie. Li-Ion článek s kapacitou 4 000 mAh zvládá bez problému celodenní hraní nebo poslech hudby zesílené na maximum hlasitosti. Ačkoli večer končí s pouhými devíti procenty, je to při takovém provozu naprostá špička. Velkým pozitivem je také technologie Qualcomm Quick Charge 4+, se kterou je možné nabíjet baterii zrychleně. Kompletně vybitý telefon jsem nabila na 100 % asi za hodinu a půl. Baterie však není bez chybičky. Přestože výrobce zaručuje důkladný odvod tepla, telefon se i tak vcelku dost zahřívá, a to i po pouhé půl hodině hraní.

Zklamáním byl pro mě bohužel duální fotoaparát v konfiguraci 12 Mpx širokoúhlého snímače a 13 Mpx teleobjektivu. Ten v tomto případě nabízí lehce omezenou kvalitu běžných fotografií. Vyvážení bílé barvy je nedokonalé i při ručním nastavení, je kontrast nerealistický a snímek tak ve výsledku vypadá nepřirozeně. V nedostatečných světelných podmínkách a za umělého osvětlení kvalita fotografie také značně klesá, což je u telefonu této cenové kategorie přinejmenším škoda. Přední kamera s rozlišením 8 Mpx trpí bohužel podobnými problémy. Zkrátka je vidět, že foťákům se Razer příliš nevěnoval a odbyl je jakousi zákaldní verzí. Malé zlepšení kvality snímků je patrné snad jen s nastavením HDR módu.

Intuitivní software

Operační systém Android 7.1.1 Nougat jako by trochu napravoval trochu neopodstatněnou Androidovskou pověst. Místo záseků a neschopnosti zvládnout multitasking nabízí intuitivní ovládání a plynulost pohybů. Do hlavního menu se dostanete jednoduchým vytažením spodní lišty a ikony všech základních systémových funkcí mají zelenou barvu pro snadné odlišení. Stejně jako všechny smartphony vyšší třídy nabízí možnost zámku obrazovky otiskem prstu. Citlivost skeneru je vynikající, na můj rychlý dotek reagoval pokaždé bez problémů.Telefon je samozřejmě vybaven 4G/LTE technologií připojení k síti, takže vám poskytne možnost využít plný potenciál vašeho datového balíčku. Vzhledem k tomu, že většina dnešních her vyžaduje připojení k internetu, doporučuji pořídit si co největší.

Nejvyšší obnovovací frekvence displeje

Novinka se pyšní 5,72” displejem s Quad HD rozlišením. Velikost displeje skoro šest palců už značí skutečné “pádlo”. Rozdíl mezi Quad HD a Full HD displejem, který u telefonů této třídy stále ještě převažuje, není však při běžném používání patrný. Velkou předností displeje Razer Phonu je jeho obnovovací frekvence (tzv. framerate), která činí 120 Hz. Jde o schopnost displeje či monitoru vykreslit určitý počet snímků během jedné sekundy. Pro zajímavost, herní počítače dosahují frekvence až 200 Hz. V případě Razer Phonu jde o první displej mobilního telefonu, který se touto vlastností může chlubit, a rozhodně jde o krok správným směrem. Ať už prohlížíte Twitter, sledujete videa na Youtube nebo závodíte v červeném Camaru po pobřeží, frekvence spolu s vysokým rozlišením zajistí plynulý přechod obrazu, ostře vykreslené animace a rychlost, a tím i lepší zážitek z hraní.

Šampion na poli audia

Jako skutečného audiofila mě nejvíc zajímal zvuk smartphonu. Stačilo jen rozběhnout první hru a kvalita audia mě posadila do židle. Při poslechu hudby přímo z telefonu se můžete spolehnout na stereo reproduktory s duálními zesilovači a podporou Dolby Atmos umístěné v horní i spodní části rámu. Razer Phone díky nim nabízí křišťálově čistý a prostorově vyvážený zvuk. S čistým svědomím mohu říci, že jsou to jedny z nejlepších reproduktorů, jaké jsem u smartphonu dosud slyšela.V případě poslechu ze sluchátek se musíte smířit s výše zmíněnou absencí 3,5 mm jacku. Tento nedostatek je napraven redukcí USB-C s THX certifikací, která i z obyčejných sluchátek dostane to nejlepší. Pokud nevíte, o co se jedná, touto certifikací jsou označena všechna zařízení splňující akustické normy a poskytující vysoce kvalitní zvukově jednotné prostředí.

Herní guru

Jak se dalo u herního smartphonu očekávat, nechybí ani aplikace pro úpravu výkonu s ohledem na spotřebu a zahřívání procesoru Game Booster. V chytré aplikaci jednoduše nastavíte mód, který momentálně potřebujete. Pokud chcete ze svého smartphonu vymáčknout to nejlepší, zvolte nastavení Performance, v případě běžného používání nechte Custom a pokud je nutné šetřit baterii, je tu mód Power Save. Všechny tři módy při mém testování viditelně poupravily výkon tak, jak slibovaly.Výrobce také spolupracoval s vydavateli některých oblíbených her, kteří pro něj zprostředkovali zmíněný framerate 120 FPS, tedy počet snímků vykreslených za sekundu. V podstatě to znamená, že vám hry poběží s výjimečnou plynulostí bez nepříjemného blikání, jímž trpí některé slabší displeje a monitory.Co se hraní týče, je nutné zmínit, že Razer je skutečně znalcem ve svém oboru. Všechny předinstalované i jiné kompatibilní hry poskytují téměř stejný zážitek jako při hraní na PC. S novým konceptem notebooku nazvaným Project Linda, který byl v představen na veletrhu CES 2018 v Las Vegas, se váš telefon navíc může v jediném okamžiku přeměnit na výkonný notebook. Stačí jen zasunout tělo telefonu do notebooku fungujícího jako dokovací stanice a všechny jeho přednosti vám budou k dispozici na 13,3” monitoru.

Koupit či nekoupit, toť otázka

Razer Phone se díky svým vlastnostem a ceně 25 000 korun řadí mezi telefony té nejvyšší třídy. V této kategorii je nutné zjištěné nedostatky zmínit, uvědomíme-li si silnou konkurenci. Pomyslné body musím Razeru strhnout za zahřívání zad telefonu při hraní, ne příliš kvalitní fotoaparát, jehož úroveň je u telefonu této cenové kategorie skutečně nedostatečná, a v neposlední řadě za absenci vstupu pro 3,5 mm jack.Na druhou stranu je nutné si přiznat, že počet i závažnost pozitiv dalece přesahuje negativa telefonu. Svému heslu Watch, Listen, Play je mobil skutečně věrný. Přiznané rámečky skrývají fantastické audio, displej svým frameratem vyráží dech a skvělá výkonnost s výdrží baterie tvoří duo, kterému dělá problém máloco. Toto vše dělá z Razeru mobilního sympaťáka, který rozhodně půjde na dračku.

Black Friday Mobily Tablety Apple Audio – Video Příslušenství Smart Použité Oblíbené Porovnávač